🚋 Na skrzyżowaniu Rakowiecka–Niepodległości dzieje się naprawdę sporo! 🚋
Prace torowe i montaż nowej sieci trakcyjnej po zachodniej stronie już za nami, a 1 września tramwaje wracają na swoje dobrze znane trasy – z możliwością skrętu w ul. Rakowiecką i dalej w stronę ul. Wołoskiej. To miejsce to prawdziwy węzeł komunikacyjny Warszawy, leżący tuż nad stacją metra – dlatego cała operacja wymagała precyzji i doskonałej koordynacji.
⏱️ Krótki czas realizacji, sąsiedztwo metra oraz mnogość branż pracujących jednocześnie (przebudowa kabli, rur, chodników, ścieżek rowerowych i planowane nasadzenia zieleni) sprawiają, że to jedno z największych wyzwań całej inwestycji.
🚗 Pozostałe prace obejmują m.in. wprowadzanie nowej organizacji ruchu samochodowego, by umożliwić roboty po wschodniej stronie skrzyżowania, a także łączenie torów od strony Puławskiej. W ostatni weekend sierpnia wprowadzimy nową organizację ruchu samochodowego w obrębie al. Niepodległości, ul. Kazimierzowskiej i ul. Wiśniowej – tak, abyśmy mogli kontynuować prace po wschodniej stronie skrzyżowania.
🌳 Inwestycja to jednak coś więcej niż sama linia tramwajowa – to także nowe drogi, chodniki, przebudowana infrastruktura podziemna, nowa infrastruktura pasażerska i roślinność. Wykonamy nasadzenia wielu gatunków roślin, a w torowisku ułożony zostanie rozchodnik, co ograniczy tzw. betonozę. – wszystko po to, by mieszkańcy mogli cieszyć się nowoczesną i przyjazną przestrzenią.
🔧 Budowa przy jednej z największych arterii Warszawy, nad stacją metra, to duże wyzwanie techniczne i logistyczne. Tym bardziej cieszy nas fakt, że prace zrealizowaliśmy w trakcie przerwy wakacyjnej.
Tramwaje wracają w zaplanowanym i zapowiadanym terminie – przed rozpoczęciem roku szkolnego.