9 sierpnia 2024 r. Balzola Polska podpisała umowę na Budowę przeprawy mostowej
w Krasnymstawie na rzece Wieprz (km197 + 240) wraz z drogami dojazdowymi. Burmistrz Krasnegostawu Daniel Miciuła oraz przedstawiciel wykonawcy – dyrektor Marek Kamiński z firmy Balzola złożyli podpisy na umowie. Jest to strategiczna i zarazem jedna z największych inwestycji w historii Krasnegostawu. Koszt zadania to 54 500 000,00 zł. Most usprawni komunikacje nie tylko dla mieszkańców miasta, ale również w sąsiadujących gminach i całym regionie.
w Krasnymstawie na rzece Wieprz (km197 + 240) wraz z drogami dojazdowymi. Burmistrz Krasnegostawu Daniel Miciuła oraz przedstawiciel wykonawcy – dyrektor Marek Kamiński z firmy Balzola złożyli podpisy na umowie. Jest to strategiczna i zarazem jedna z największych inwestycji w historii Krasnegostawu. Koszt zadania to 54 500 000,00 zł. Most usprawni komunikacje nie tylko dla mieszkańców miasta, ale również w sąsiadujących gminach i całym regionie.
Nowa przeprawa mostowa ma za zadanie nie tylko usprawnić ruch w kierunku granicy państwa, ale przede wszystkim przyczynić się do rozwoju miasta oraz zwiększeniu jego konkurencyjności. Inwestycja umożliwi funkcjonalne skomunikowanie nowych terenów inwestycyjnych. Most, który wybuduje Balzola ma połączyć brzegi Wieprza na wysokości ul. Nieczaja i ul. Kaczej.
– Budowa nowej przeprawy mostowej jest efektem wielu lat przygotowań, planowania i współpracy między wieloma podmiotami. Jest bardzo ważnym elementem także mojego planu rozwoju miasta. Przed nami ogromne wyzwanie, ale również wspaniała perspektywa na przyszłość. Chcemy, aby nasze miasto było miastem nowoczesnym, przyjaznym i zrównoważonym. Jestem przekonany, że ta inwestycja przyniesie wiele korzyści zarówno obecnym jak i przyszłym pokoleniom. To wspólne dzieło, które będzie służyć nam wszystkim przez wiele lat – mówi Daniel Miciuła, Burmistrz Krasnegostawu.
– Prace budowlane przygotowawcze do budowy już rozpoczęliśmy kompletując zespół na tę inwestycję. Zaczynamy od inwentaryzacji obiektów sąsiadujących z budową. W pierwszej kolejności rozpoczniemy od przygotowania terenu inwestycji takich jak niezbędne wycinki, odhumusowanie. Następnie rozpoczniemy przebudowę kolidujacych z inwestycja sieci podziemnych – wyjaśnia Marek Kamiński, Dyrektor Operacyjny Balzola Polska.
Konstrukcja obiektu będzie realizowana ze stali konstrukcyjnej i betonu zbrojeniowego. Będzie to most łukowy żelbetowy z podwieszoną, żelbetową płytą pomostu dodatkowo sprężoną. Most wsparty będzie na dwóch przyczółkach posadowionych na brzegach rzeki Wieprz.
Fazowanie najbliższych prac wygląda następująco:
- Przygotowanie terenu inwestycji
- Przebudowa kolidujących z inwestycyjną sieci podziemnych
- Po zakończeniu prac związanych z przebudową sieci podziemnych rozpoczną się roboty ziemne poprzedzone dodatkowymi badaniami gruntu.
- Wykonanie na brzegach rzeki stalowych ścianek szczelnych oraz platformy roboczej dla prac palowych
- Wykonanie pali pod przyczółkami, szalowanie i zbrojenie fundamentów.
Przyjęta technologia realizacji obiektu zakłada całość prac mostowych za pomocą dźwigów ze stanowisk brzegowych.
Realizacja pomostu zostanie przeprowadzona w pełnych deskowaniach podpartych przez rusztowania stałe. Po wykonaniu konstrukcji nośnej i uzyskaniu przez nią odpowiedniej wytrzymałości materiałowej, wykonane zostaną pozostałe prace obejmujące izolacje, nawierzchnie, kapy chodnikowe, montaż wyposażenia oraz pozostałe roboty wykończeniowe.
Most zaprojektowano na najwyższą klasę obciążeń taborem samochodowym według standaryzacji NATO – STANAG 202. Drogę na moście jak i na dojazdach do mostu zaprojektowano na klasę drogi G, kategorię ruchu KR3 oraz dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej na nawierzchnię 115 kN.
- Długość całkowita mostu: 101,93 m
- Szerokość całkowita: 18,39 m
- Przekrój drogi: jednojezdniowy o dwóch pasach ruchu o szerokości 3,5,m.
- Generalny Wykonawca ma na realizację prac 2,5 roku.