30 kwietnia 2025 roku, odbyła się wizyta techniczna delegacji z Danii, zorganizowana przez Zarząd Tramwaje Warszawskie. Wizyta miała na celu transfer wiedzy pomiędzy duńską firmą Metroselskabet a Tramwajami Warszawskimi. 🚋
W ramach wizyty, goście odwiedzili kilka kluczowych miejsc związanych z budową szybkiego tramwaju na Wilanów. Jednym znich był odcinek na ulicy Rakowieckiej, gdzie odbyło się spotkanie z udziałem przedstawicieli firmy Balzola Polska Sp. z o.o., w tym Kierownika Budowy. Przedstawiciele Balzola oprowadzili gości i opowiedzieli o realizowanych robotach. 🏗️👷♂️
Oprócz budowy na ulicy Rakowieckiej, delegacja odwiedziła również odcinek na Dworcu Zachodnim oraz tunel na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku. 🚉🚇
💬 Cieszymy się, że mogliśmy wymieniać doświadczenia z kolegami z innych krajów i poznawać realia oraz wyzwania na budowie. 😊🌍
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w tej wyjątkowej wizycie technicznej. Pozdrawiamy, Zespół Balzola Polska Sp. z o.o.
___________
Obecnie Balzola realizuje newralgiczny zakres prac na krzyżowaniu ul. Rakowieckiej i Niepodległości. Nawierzchnia jest już przygotowana pod przebudowę. Celem prac na tym skrzyżowaniu jest wykonanie zjazdu tramwajowego na ul. Rakowiecką.
W sobotę, 26 kwietnia, pojawiły się pierwsze zmiany w organizacji ruchu w rejonie inwestycji. Zachodnia jezdnia alei Niepodległości została zamknięta na odcinku od ulicy Batorego do Narbutta. Jednocześnie zmienił się układ na jezdni wschodniej. W kierunku centrum są dostępne dwa pasy, natomiast trzeci służy do jazdy w przeciwną stronę, ale został zarezerwowany dla autobusów, pojazdów dopuszczonych (DOP) i pojazdów dojeżdżających do posesji położonych wzdłuż alei Niepodległości.
Pozostali kierowcy jadący w stronę Ursynowa, muszą korzystać z objazdów. Wytyczono je dwoma trasami: ulicą Batorego do Puławskiej, oraz Batorego do Wołoskiej.
Zmiany po majówce ⬇️
Od poniedziałku, 5 maja, ruch tramwajowy wróci częściowo w al. Niepodległości oraz Wołoską, św. Boboli i Rakowiecką. „Od centrum tramwaje dojadą do stacji metra Pole Mokotowskie, gdzie będą zawracać dzięki rozjazdom nakładkowym. Od strony Służewca ruch będzie zachowany do pętli Kielecka. Tramwaje zawrócą tu nietypowo, bo będą objeżdżać pętlę 'tyłem’.
TramwajeWarszawsk WizytaTechniczna BudowaTramwaju WymianaDoświad Innowacje 🚋🌟 TransportPubliczny